Blog - Landingsside - Aug 2019

Få en effektiv landingsside der giver resultater!

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

August 2019, af AdFIT

Hvis du er i tvivl om betydningen af dine landingssider så fortvivl ej. Når du har læst dette indlæg, bør du forhåbentlig ikke være det længere. Landingssider er de sider dine brugere lander på, efter at de f.eks. har klikket på et af dine organiske sitelinks, et link fra et af dine email nyhedsbreve eller et link fra en af dine Google Ads annoncer. Har du f.eks. investeret penge i en Google Ads annonce, vil du naturligvis gerne modtage et tilsvarende udbytte for denne investering, så du i sidste ende kan få en konvertering (et defineret mål). Hvis dette skal lykkes, er det altafgørende at fastholde brugerens interesse, så denne ikke klikker væk og forsvinder. Derfor bør du prioritere dine landingssider, så de opbygges korrekt. Landingssider tager tid at opbygge, og det kræver en indsats at få de elementer med, som kan sikre at brugeren bliver på siden.

Hvad indeholder en effektiv landingsside?

En god landingsside indeholder en række elementer, som kan forbedre oplevelsen for brugeren. En god tommelfingerregel er, at landingssider skal være simple. Der er ingen grund til at gøre dem for komplicerede og (unødigt) lange, så brugeren mister overblikket over siden og samtidig ”glemmer”, hvad formålet med besøget på siden egentlig var. Derfor anbefales det at opbygge et simpelt look, men med brug af de ”korrekte” delelementer. Disse delelementer kunne f.eks. bestå af ’social proof’ elementer, hvor du fremviser dine referencer og udtalelser fra tidligere kunder, som måtte have været tilfredse med dine services eller produkter. Dette vil være med til at legitimere dit brand og være et bevis på, at din forretning kan tilføre kunden noget værdifuldt. Derudover kan det være en god ide at vise hvilken værdi du tilbyder kunden – dit såkaldte value proposition. Brugeren må ikke være i tvivl om, hvad du tilbyder og skal så vidt, det er muligt, gøres opmærksom på, hvorfor han eller hun lige netop skal vælge dig. Desuden skal indholdet på siden helst matche det, brugeren har søgt efter. En god idé kan være at bruge video som markedsføring. Mange brugere finder video interagerende og interessant. Det er et rigtig godt supplement til tekst og kan i mange tilfælde være mere fængende. Har du mulighed for at lave en professionel video med et kort og præcist budskab, kan dette være stærkt medvirkende til, at du opnår dit mål med landingssiden. Ligesom video kan være en god idé, er billeder af høj kvalitet yderst vigtige. En landingsside er også et salgsvindue, og derfor betaler det sig at have flotte billeder på din landingsside, som fremviser dine produkter, services eller din virksomhed på bedste vis. Derudover skal du sikre, at siden har tydelige overskrifter og at eventuelle knapper, som omhandler call to action, skiller sig markant ud i form af farve, størrelse eller begge dele.

Der findes en række relevante værktøjer, som kan hjælpe dig med at opbygge din landingsside. Disse værktøjer er gode, men skal kun ses som et supplement til din egen indsats, eller som et slags filter for ting, du ikke selv er opmærksom på. I bund og grund er det din faglighed og dit kendskab til branchen, der er nøglen til at skabe en god landingsside, og hvis du inkorporerer nogle af de overnævnte elementer, er du godt på vej til at kreere en effektiv og flot landingsside. Du bruger formentlig mange penge på annoncer, som leder til din landingsside, så hvorfor ikke lægge en indsats i at opbygge en god landingsside, som også fører brugeren det sidste stykke vej!

Kilde:

https://neilpatel.com/blog/landing-page-design-infographic/

Bliv kontaktet

Close Menu